راهنمای نگهداری از ماینر در مناطق با دمای پایین

cold

در برخی مناطق سرد ، دمای پایین ممکن است به منفی 10 ~ 20 درجه سانتیگراد برسد ، در حالی که دمای کار مورد نیاز ماینر 0 ~ 40 درجه سانتیگراد است. این راهنما به پیشگیری و حل مشکلاتی از قبیل hashboard سوخته ، hashboard از دست رفته ، تراشه های از دست رفته ، حفاظت در دمای پایین ، حفاظت در برابر درجه حرارت بالا و خرابی دما ناشی از دمای پایین کمک می کند

.

.

دستورالعمل ها

الف – بازرسی قبل از نصب

ممکن است هنگام حمل و نقل ، برخورد و ضربه ایجاد شود. ماینر را تکان دهید و به دنبال هیت سینک های شل باشید. اگر ماینر صدای غیرطبیعی تولید کند ، ممکن است در اثر حمل و نقل ، هیت سینگ ها جدا شده باشند، نصب را ادامه ندهید.

درجه حرارت در برخی مناطق سردسیر بسیار پایین است. پس از یک سفر طولانی، دمای داخلی ماینر ممکن است بسیار کمتر از 0 درجه سانتیگراد باشد. پس از بازکردن تجهیزات ، لطفاً آن را تحت 25 درجه سانتیگراد (مانند منطقه هوای گرم در فارم) قرار دهید و قبل از قرار گرفتن در قفسه های فارم، آن را به مدت 30 دقیقه گرم کنید.

توجه: هدف از گرم شدن این است که دمای ماینر را بالا ببرید و همزمان بخار آب داخل دستگاه را از بین ببرید. مکانی که پیش گرمایش(pre heat) ماینرها در آن انجام می شود باید تا آنجا که ممکن است خشک و بدون رطوبت زیاد باشد.

ب – آماده سازی قبل از فعال سازی

دستگاه ماینر باید بالای 0 درجه سانتیگراد کار کند و منهای 5 درجه سانتیگراد وارد حالت حفاظتی می شود. اگر هوای ورودی دستگاه ماینر(یا فارم) کمتر از منفی 5 درجه سانتیگراد باشد ، قبل از کار باید گرم شود. روش گرم کردن به شرح زیر است:

جریان هوا را تنظیم کنید

جهت را بچرخانید و زاویه معدن را تنظیم کنید سپس هوای گرم تخلیه شده از دستگاه معدن را برای گرم شدن به منطقه هوای سرد برگردانید. مقدار هوای ورودی و خروجی را تنظیم کنید (اطمینان حاصل کنید که هوای ورودی و خروجی بدون مانع است) ، بنابراین دمای هوای ورودی را افزایش دهید.

توجه: هنگام پیش گرم کردن ، سعی کنید معدن را به طور یکنواخت گرم کنید تا از شرایط شدید مانند گرمایش یک نقطه ای یا انسداد هوا جلوگیری شود.

پ –  عملیات پس از بوت شدن

بررسی کنید که آیا فریمور آخرین نسخه است (در مقایسه با نسخه های موجود در وب سایت رسمی ما). اگر آخرین نسخه نیست ، قبل از راه اندازی استخر باید به آخرین ورژن فریمور ارتقا دهید. لینک دانلود سیستم عامل:

https://service.bitmain.com/support/download؟product

توجه: لطفاً پس از دانلود جدیدترین فریمور ، مقدار MD5 را بررسی کنید.

هنگام ارتقاء یک دستگاه از طریق صفحه وب ، لطفاً از مرورگر توصیه شده ما استفاده کنید: Google یا Firefox. استفاده از مرورگرهای دیگر برای ارتقاء ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. اگر هنگام ارتقاء مشکل زیر رخ داد ، لطفاً قبل از ادامه، ماینر را راه اندازی مجدد کنید

توصیه می شود از ابزار BTC یا ابزار Antpool batch tool برای ارتقاء دسته ای استفاده کنید.

لینک دانلود ابزار BTC

و

لینک دانلود ابزار Antpool

 

نکاتی در مورد ارتقای فریمور

لطفاً در تایم ظهر فریمور را ارتقا دهید ، زیرا در این تایم هوا به نسبت گرم تر است . با توجه به شرایط واقعی فارم ماینر ، باید زاویه و موقعیت ماینر را تنظیم کنید یا تجهیزات گرمایش اضافی اضافه کنید تا دما را در ورودی هوا افزایش دهید. به طور خلاصه ، سعی کنید از فعال کردن حالت حفاظت در دمای پایین اجتناب کنید ، در غیر این صورت ، ماینر نمی تواند راه اندازی شود.

هنگام ارتقا فریمور ، بهتر است به جای ارتقاء همزمان همه قفسه ها ، یک قفسه را همزمان ارتقا دهید. در صورت ارتقاء همه ، حجم هوای گرم کاهش می یابد( ماینرها به طور ناگهانی از کار دست برداشتند). در صورت ارتقاء قفسه ها یکی پس از دیگری ، قفسه های مجاور و روبرو هنوز در حال کار هستند و مقداری هوای گرم از دست رفته می تواند از آن خارج شود ، که نسبتاً بهتر است.

هنگام ارتقاء یک قفسه از ماینر، ابتدا قفسه ای را که در بالا قرار دارد ارتقا دهید و سپس به تدریج به سمت پایین ارتقا دهید. هنگامی که موارد موجود در قسمت بالا در حال ارتقا هستند ، سایر قسمت های پایین هنوز کار می کنند ، که به دمای ورودی هوای دستگاه فوقانی نیز کمک می کند تا الزامات را برآورده کند.

پس از تأیید اینکه دستگاه از آخرین فریمور استفاده می کند ، می توان پیکربندی IP و استخر استخراج را انجام داد.

ت – نکات حین کار و نگهداری

1.پس از اتمام ارتقاء سیستم عامل ، اگر مشکل نشناختن هشبوردها همچنان مکرراً اتفاق می افتد ، می توانید از عملکرد “مکان یابی” برای روشن کردن LED در صفحه مدیریت ماینر برای پیدا کردن ماینر استفاده کنید ، سپس سعی کنید پریز را جدا کرده و منتظر بمانید. بیش از یک دقیقه و سپس آن را روشن کنید.

2. اگر روش ذکر شده در بالا نتواند مشکل را حل کند ، می توانید برق را خاموش کرده و ماینر را تکان دهید تا بررسی شود که آیا صدای سقوط هیت سینک ها وجود دارد یا خیر. اگر تراشه ها یا سینک های حرارتی(هیت سینک ها) سقوط کنند ، باید تعمیر شود.

لطفاً به محض مواجه شدن با ناهنجاری های زیاد مانند از بین رفتن هشبرد و هشریت کم ، با خدمات مشتری تماس بگیرید.

3. هنگامی که درجه حرارت بسیار پایین/بالا باشد ، دستگاه به طور خودکار وارد وضعیت حفاظت می شود. در این زمان ، هنگامی که درجه حرارت به حالت عادی برگردد می توان دوباره شروع به کار کرد. لطفاً در مواقعی که درجه حرارت بسیار پایین/زیاد است، از راه اندازی مجدد دستگاه خودداری کنید ، که ممکن است باعث آسیب به تجهیزات شود.

4. نکاتی در مورد راه اندازی مجدد

وقتی ماینرهایی که قبلاً دوباره نصب شده اند به طور غیر عادی کار می کنند ، لطفاً از راه اندازی مستقیم در دمای پایین اجتناب کنید و روش راه اندازی پیش گرمایش را در بالا انجام دهید.

پس از اسکن و مشاهده غیرعادی بودن معدن به دلیل درجه حرارت پایین ، ابتدا باید دما را بهبود بخشید. راه اندازی مجدد یا ری استارت انجام ندهید.

اگر دمای به منفی 5 درجه سانتیگراد یا کمتر برسد ، دستگاه حفاظت خودکار را فعال می کند. دمای کار توصیه شده ماینر5-35 درجه سانتیگراد است.

هر گونه سوال یا مشکلی داشتید با کارشناسان ما تماس یگیرید .

اینیستاگرام و نلگرام : @ecarly_ir

اپارات : www.aparat.com/ecarly

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *