نحوه صحیح خاموش کردن ماینر

بعد از ساعت ها کار دستگاه ماینر که دمای هشبردها حدود 70 تا 80 درجه می باشد ، می خواهید دستگاه را بنا به دلایلی خاموش کنید، راحت ترین کار این است که کاپل پاور را بکشید ، اما این راه حل بدترین راه حل است.

باید یک فرصتی به هشبردها بدهید تا خنک شوند، در غیر این صورت احتمال آسیب رسیدن به هشبردها وجود دارد ،

راه حل اول :

گزینه ریبوت را در صفحه پنل کاربری دستگاه ماینر پیدا کنید و دستگاه را ریبوت کنید ، بعد از چند ثانبه کابل شبکه دستگاه را بکشید و منتظر بمانید تا خروجی هوای فن ها خنک شوید ، بعد از خنک شدن باد خروجی فن ها ، دستگاه را خاموش کنید.(در بعضی دستگاه ها جواب می دهد)

راه حل دوم :

اگر حین کار دستگاه کابل شبکه دستگاه را بکشید ، دستگاه بعد از مدتی از پردازش دست می کشد و دستگاه خنک می شود ، بعد از خنک شدن دستگاه کابل پاور را بکشید.

راه حل سوم : 

دستگاه حین کار خاموش می شود ، منتهی بعد از خاموش کردن دستگاه ، یک فن دیگر را به تغذیه وصل نمایید و فن را پشت دستگاه به موازات دیگر فن ها بگذارید تا خنک شود.(جریان هوای فن بیرونی داخل دستگاه می شود. )(برای دستگاه های دارای یک فن ورودی و یک فن خروجی )، سوکت خود فن های ماینر را بکشید تا روی کنترل برد ولتاژ اعمال نگردد.

راه حل چهارم : 

در وب سرور دستگاه خود گزینه STANDBYE یا SLEEP را پیدا کرده و کلیک کنید تا دستگاه بدون هش کردن فقط خنک کاری انجام دهد.(سری ماینرهای بیت مین در فریمور معمولا جدید و دستگاه های S11 به بالا )

 

 

اگر هیچ کدام از روش های گفته شده در بالا را نتوانستید پیاده کنید، بسته به دستگاه تان سعی کنید تا هشبردها را خنک کاری کنید. در ضمن می توانید بعد از خاموش کردن دستگاه سوکت های فن دستگاه را جدا کرده به یک تغذیه مستقل وصل نمایید، تا کار خنک سازی را انجام دهند. یا در دستگاه های غیر هوشمند می توانید 12 ولت کنترل برد را از یک تغذیه مجزایی بگیرید و بعد از خاموش کردن دستگاه ، تغذیه کنترل برد را با تاخیر خاموش کنید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *