تعمیر تخصصی آمپلی فایر
در مجموعه ایکارلی تعمیرات تخصصی آمپلی فایر و پخش خودرو به صورت حرفه ای انجام می گردد، تمامی برندها از جمله پایونیر ، سونی ، مکسیدر ، کنوود ، JVL ، JBL ، بوستر و … تحت پوشش خدمات مجموعه می باشند. متاسفانه با توجه شرایط بازار قطعات الکترونیک ایران ، دسترسی به قطعات اصلی بسیار دشوار شده است که مجموعه ایکارلی با توجه به ضرورت های موضوع اقدام به واردات قطعات اصلی تعمیرات خود نموده است. استفاده از قطعات فیک و غیر ارجینال روی کیفیت صوت و پخش خودرو تاثیر مستقیم گذاشته و طول عمر سیستم صوتی را کاهش می دهد.
نوع خرابی ارتباط مستقیم با هزینه و مدت زمان تعمیرات دارد، بنابراین هزینه و زمان تعمیرات پس از بررسی کارشناس مشخص می گردد.
با توجه به وجود تجهیزات اندازه گیری دقیق، تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز در مجموعه انجام می گردد.
برای مشاوره و در خواست تعمیر ماژول خود میتوانید با تلفن 09302257077 تماس بگیرید و یا از لینک زیر برای ارتباط استفاده کنید.
با توجه به اینکه تعمیرات سخت افزاری علاوه بر تسلط به علم الکترونیک ، نیازمند تجربه ، قطعات اصلی و تجهیزات سخت افزاری می باشد ، پیشنهاد می شود که خودتان به صورت شخصی آمپ را تعمیر نکنید ، و آن را به اشخاص متخصص در این حوزه بسپارید، با اینحال برای تکمیل اطلاعات شما انواع عیوب آمپلی فایر در اینجا آورده می شود تا ملزومات لازم را قبل از تعمیر آمپ در نظر بگیرید. سپس نیز انواع پیکربندیهای سیستم صوتی آورده می شود تا شما با انواع سیستم صوتی خودرو آشنا شوید.
تعمیرات تخصصی آمپلی فایر شامل موارد زیر می شود:
تعمیر پخش خودرو کنکورد پلاس،تعمیر ساند بار کنکورد ، تعمیر پخش DVD کنکورد ، تعمیر پخش تصویری خودرو کنکورد، تعمیر پخش خودرو بنز ، تعمیر پخش خودرو پورشه ، تعمیر پخش خودرو بی ام دبلیو BMW ، تعمیر پخش خودرو دنا ، تعمیر آمپلی فایر خودرو کنکورد + ، تعمیر پخش خانگی کنکورد پلاس ، تعمیر اسپیکر خودرو کنکورد، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر ضبط مارشال خودرو، تعمیر مانیتور خودرو ، تعمیر نویگیشن خوردو ، تعمیر اسپیکر اکتیو ، تعمیر ضبط خودرو ، ارتقا سیستم صوتی خودرو ، تعمیر ضبط و پخش خودرو پایونیر ، تعمیر ضبط و پخش خودرو سونی ، تعمیر پخش و ضبط خودرو مکسیدر، فلش دار کردن ضبط های قدیمی ، بلوتوث دار کردن پخش های قدیمی
برای تعمیر تخصصی ضبط و پخش خودرو به این لینک مراجعه کنید .
مهم ترین قسمت در عیب یابی سیستم صوتی ماشین ، تفکیک ایرادات است، تشخیص اینکه ایراد سیستم از آمپلی فایر است یا اینکه سیم کشی مشکل دارد یا اینکه مشکل از خود خودرو است یا اینکه ایراد از پخش است ، مهم ترین قسمت ایرادیابی سیستم است. در ادامه مشکلات مختلف سیستم صوتی خودرو آورده می شود که کمک می کند تا یونیت مشکل دار سیستم خود را کشف کنید.
تعمیرات آمپلی فایر شامل موارد زیر می شود
آمپلی فایر روشن نمی شود
چراغ محافظت یا پروتکت روشن می شود
آمپلی فایر خروجی ندارد
صدای برش خورده
ساب ووفر ضربه یا پاپ می کند
ترقه، خش خش، نویز پس زمینه یا اعوجاج
صدایی شبیه ناله موتور
گرم شدن بیش از حد پخش خودرو
گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر
باس یا تریبل ناکافی
فیوز پراندن آمپ
قطع و وصل صدا موقع تغییر ولوم
قطع و وصل صدا موقع عبور از دست انداز یا سرعت گیر
برش صدا مخصوصا در ساب
برای تعمیر پاور و مادر برد لیزر به این لینک مراجعه کنید
در اینجا ما به برخی از سوالات رایج عیب یابی آمپلی فایر خودرو پاسخ خواهیم داد تا به شما کمک کند تا صدای آمپلی فایر و استریو خود را دوباره عالی کنید! با اینحال برای بررسی دقیقتر آمپلی فایر و پخش خود ، با ما تماس بگیرید .
آمپلی فایر روشن نمی شود
ولتاژ سیم های برق را بررسی کنید (زمانی که ماشین خاموش است باید حدود 12 ولت و در حالت روشن 14.4 باشد).
ولتاژ سیم روشن از راه دور(سیم ریموت) را بررسی کنید (حداقل باید 5 ولت باشد).
پیوستگی سیم زمین یا بدنه را بررسی کنید.
اگر همه چیز درست است، باید فیوزهای ورودی و فیوزهای آمپلی فایر را بررسی کنید. شما می توانید با تست بوق و تست ولتاژ با یک ولت متر وضعیت را بررسی کنید. اگر هر یک از فیوزها خراب بود، باید آن را جایگزین کنید.
اگر همه موارد فوق طبیعی به نظر می رسند، آمپ شما معیوب است و نیاز به تعویض دارد.
برای تعمیر استابلایزر به این لینک مراجعه کنید .
چراغ پروتکت روشن می شود
اگرچه همه آمپلی فایرها مجهز به آن نیستند، اما حالت حفاظتی ویژگی است که بسیاری از آمپهای خودرو مدل های جدید از آن برخوردارند. اساساً حالت محافظت یک ویژگی ایمنی داخلی است. اگر آمپ شما شروع به تجربه مشکلات خاصی کند، به طور خودکار خاموش می شود تا از آسیب به سخت افزار جلوگیری شود. متأسفانه، هنگامی که آمپ ها وارد حالت محافظت شوند، برخی تا زمانی که مشکل را برطرف نکنید، به هیچ وجه روشن نمی شوند.
در اینجا برخی از محتمل ترین دلایلی وجود دارد که آمپ شما ویژگی حالت محافظت را به طور خودکار فعال می کند:
- یک مشکل داخلی در مدار رخ داده است و یکی از تغذیه های مورد نیاز آمپ ساخته نمی شود.
- یک بخشی از مدار آمپلی فایر دچار آسیب شده است و جریان کشی وجود دارد، برای جلوگیری از صدمه دیدن بیش از حد آمپ به حالت پروتکت می رود.
- آمپلی فایر به درستی نصب نشده بود.
- سیم ها معیوب هستند یا شل شده اند.(مثلا سیم های باندها به بدنه برخورد کرده اند)
- آمپ بیش از حد گرم شد.
آمپلی فایر را خاموش کنید. سیم های بلندگو را جدا کنید. سپس آمپلی فایر را روشن کنید.
اگر چراغ محافظ خاموش شد، ساب و بلندگوها را برای عیب یابی بررسی کنید. ممکن است یکی از سیم ها شل شده و شروع به لمس فلز بدنه کرده باشد که باعث شورت شدن بلندگو می شود.
همچنین باید واحد هدیونیت(پلیر ماشین) و کابلهای RCA را بررسی کنید. اگر کابل های RCA به زمین اتصال و یا سوخته یا گیر کرده باشند، با مشکل مواجه خواهید شد. کابل های RCA اضافی را بردارید و با کابل های جدید آنها را از آمپلی فایر به منبع وصل کنید. اگر چراغ خاموش شد، مشکل از کابل های شما بود.
ممکن است لازم باشد آمپ را مجدداً نصب کنید و فضای خالی کافی در اطراف آن باقی بگذارید تا جریان هوا مناسب باشد. همچنین، مطمئن شوید که در یک مکان خنک است و مستقیماً زیر نور خورشید قرار نمی گیرد.
برای تعمیر کامپیوتر پاور مادر برد کارت گرافیک به این لینک مراجعه کنید
آمپلی فایر خروجی ندارد
با انجام مراحل بالا از روشن شدن آمپ مطمئن شوید. مجموعه جدیدی از RCA ها را وصل کنید. آنها را از منبع به آمپلی فایر وصل کنید. اگر این خروجی ایجاد می کند، کابل های RCA شما خراب هستند. یک بلندگوی خارجی به سیستم وصل کنید. اگر آن بلندگو صدا تولید می کند، شما با اسپیکر خود مشکل دارید. کراس اوورها و تنظیمات آمپلی فایر را بررسی کنید. باید اطمینان حاصل کنید که فیلتر زیر صوت و فیلتر پایین گذر تداخل ندارند. اگر آمپ شما دارای تنظیمات master و slave است، مطمئن شوید که آن را به عنوان یک Master تنظیم کرده اید، مگر اینکه به آمپ دیگری متصل باشد.
صدای برش خورده آمپ
برای اطمینان از کافی بودن آن برای ساب ووفر باید قدرت آمپلی فایر را بررسی کنید. اگر قدرت کافی تولید نکند، باعث ایجاد صدای قطع می شود. سیم های بلندگو را جدا کرده و به پخش صدا ادامه دهید. کابل های برق، زمین و RCA همچنان باید متصل باشند. اگر قطع نشد، یکی از بلندگوها اتصال کوتاه شده یا سیم شما سوخته است. اگر پس از قطع سیم بلندگو، مشکل آمپلی فایر ادامه داشت، باید اتصال زمین را بررسی کنید. ممکن است وقتی از یک دست انداز عبور کردید شل شده باشد. شاید بستن خازن چند فاراد به موازات باتری کمک کننده باشد.
برای تعمیر به این لینک مراجعه کنید
ساب ووفر ضربه یا پاپ می کند
مطمئن شوید جعبه شما دارای مشخصات مناسب برای ساب ووفر است. سیم کشی ساب ووفر را از لحاظ امپدانس بررسی کنید(2 یا 4 یا 8 اهم) تا مطمئن شوید که درست است. اگر محفظه مانت هوابند نباشد، با نشت هوا از جعبه مواجه خواهید شد که صدا ایجاد می کند. توان های ساب و آمپلی فایر را بررسی کنید. اگر آمپلی فایر قدرت زیادی ارائه می کند، باید آن را دوباره پیکربندی کنید. بهره را از هدیونیت خود کم کنید و مطمئن شوید که همه اکولایزرها صفر هستند. سپس، تقویت بیس را تنظیم کنید و تنظیمات دیگر خود را بررسی کنید. اگر ساب ووفر به اندازه کافی قدرت دریافت نکند، با اعوجاج مواجه خواهید شد.
ترقه، خش خش، نویز پس زمینه یا اعوجاج
اگر سیم بلندگو یا کابلهای RCA نزدیک کابلهای زمین و کابل برق اجرا شوند، سیستم شما نویز خواهد داشت. (در خودرو سیم های بدنه و تغذیه از یک سمت خودرو و کابل RCA از سمت دیگر خودرو عبور داده می شود. ) سیم بلندگو را جدا کرده و تست کنید. اصلا نباید از بلندگوها چیزی بشنوید. اگر همچنان اعوجاج را می شنوید، سیم زمین را بررسی کرده و از تداوم اتصال اطمینان حاصل کنید. منبع(هدیونیت) را بررسی کنید. می تواند اعوجاج را بگیرد و به آمپ شما بفرستد.اگر هیچ کدام از اینها مشکل را حل نکرد، آمپ خود را برای تعمیر ارسال کنید.
برای خدمات نرم افزاری دستگاه های ماینر به این لینک مراجعه کنید
شنیدن صدای ناله موتور
به طور معمول، این به دلیل اتصال بدنه است. زمین آمپلی فایر را چک کنید. شما باید آن را به قطب منفی باتری خود متصل کنید هرچه سیم زمین کوتاه تر باشد بهتر است. از یک زمین شاسی تمیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که هیچ رنگی وجود ندارد. RCA ها را همراه با برق یا سیم زمین سیم کشی نکنید. گرم شدن بیش از حد پخش یا هدیونیت فن هدیونیت را بررسی کنید تا مسدود نباشد. بررسی کنید که سیم ها به بدنه اتصال نکرده باشند. همچنین ممکن است دو سیم با یکدیگر در تماس باشند. امپدانس بلندگوها را بررسی کنید. با مولتی متر اهم آنها را بررسی کنید . زمین یا بدنه را با ولت متر خود چک کنید. مطمئن شوید که اتصال تمیزی دارد و تماس برقرار می کند. اگر هیچ یک از اینها مقصر نیستند، احتمالاً عیب یابی آمپلی فایر خودروی شما نشان می دهد که یونیت اصلی معیوب است.
گرم شدن بیش از حد آمپ
جریان هوا به آمپلی فایر را بررسی کنید. سیم کشی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که ساب ووفرها و بلندگوها دارای امپدانس معقولی باشند، در غیر اینصورت آمپلی فایر پایدار نخواهد بود. در حین کار آمپلی فایر ولتاژ آمپلی فایر را چک کنید. اگر کمتر از 12 ولت باشد، شما تغذیه کافی ندارید، که باعث می شود آمپلی فایر در شرایط سختتری کار کند. زمین را با ولت متر خود چک کنید. مطمئن شوید که اتصال تمیزی دارد و تماس برقرار است. توان RMS و مقاومت داخلی باندها باید با آمپلی سازگار باشد، اگر بیش از حد توان آمپ از آن توان کشیده شود ، قطعا به آمپ فشار وارد می شود. اگر خروجی آمپ مثلا 4 اهم می باشد، باندهای شما نیز باید 4 اهم باشد، چیدمان سری یا موازی باندها معادل 4 اهم باشد. در ضمن برای آمپ ها حتما توان RMS را در نظر داشته باشید نه توان ماکزیمم، توان ماکزیمم برای حالت لحظه ای است نا به صورت مداوم .
اگر هیچ کدام از اینها مقصر نیستند، احتمالاً آمپ معیوب است.
بیس یا تریبل ناکافی
این مشکل معمولاً به دلیل تنظیمات بد اکولایزر است. با این حال، ممکن است به دلیل قرارگیری ضعیف بلندگو یا صدای بیش از حد موسیقی باشد. همیشه این احتمال وجود دارد که سیم یا اتصال شل یا معیوب باشد که باعث ایجاد مشکل شده است.به نظر تنها کاری که برای افزایش باس (یا تریبل) خود باید انجام دهید این است که تنظیمات اکولایزر خود را تنظیم کنید. به تنظیمات آمپ و دستگاه منبع صوتی خود نگاه کنید. هر دوی آنها را تا زمانی که صدایی را که می خواهید به شما بدهند، دستکاری کنید. این ساده ترین راه حل است.با این حال، اگر تنظیمات اکولایزر مشکلی ندارند، آمپ، بلندگوها یا ساب ووفرهای خود را به مکانهای جدید منتقل کنید. گاهی اوقات، تجهیزات ما در جایی که باید برای عملکرد صوتی بهینه باشد، نیست و تنظیم مجدد آن کمک خواهد کرد.اگر هیچ یک از این موارد کمکی نکرد، اتصالات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی شل شده یا آسیب دیده است. اگر چنین است، آن را سفت کنید، تعمیر کنید یا تعویض کنید.
آمپ فیوز می سوزاند
آمپ هایی که به طور مداوم فیوز را می سوزاند. اگر این اتفاق همچنان برای شما رخ می دهد، سه دلیل رایج وجود دارد:از فیوزهای اشتباه استفاده می کنید.سیم زمین شما مشکل دارد.چیزی باعث داغ شدن بیش از حد آمپ شما شده است.اول از همه فیوزهای خود را چک کنید. مطمئن شوید که اندازه آنها درست است. اگر نه، آنها به سوختن ادامه خواهند داد. دفترچه راهنمای شما باید به شما بگوید که به چه نوع فیوزهایی نیاز دارید. مطمئن شوید که آن فیوزهای خاص را درست گذاشته اید. اگر سیم زمین بد مقصر است، آن را تعویض کنید یا اتصالات خود را سفت کنید. حتما سیم برق خود را نیز چک کنید. این گرمای اضافی می تواند منجر به سوختن فیوز شود.سایر مواردی که باعث گرم شدن بیش از حد آمپ می شوند، مانند قرارگیری نامناسب، محدودیت جریان هوا، یا تنظیمات باس بسیار بالا نیز می توانند باعث سوختن فیوزها شوند. بنابراین، ابتدا باید علت گرم شدن بیش از حد آمپ را بررسی کنید. سپس، می توانید اقداماتی را برای اصلاح وضعیت انجام دهید.
• نصب مجدد آمپ در محل خنک تر
• نصب مجدد آن برای ایجاد جریان هوای بهتر
• تنظیم اکولایزر با فشار کمتر به آمپ
• تعویض سیم تغذیه برق
وقتی مشکل گرما حل شد، مشکل فیوز باید خودش حل شود. این راهنمای عیب یابی اولیه آمپلی فایر خودرو فقط اصول اولیه است. صدها دلیل وجود دارد که ممکن است با سیستم استریو ماشین خود دچار مشکل شوید. اگر هیچ یک از این راه حل ها به شما کمک نکرد، توصیه می کنیم به متخصص آمپلی فایر مراجعه نمایید.
کلیدها ، ولوم ها و ترمینال های آمپلی فایر :
ترمینال high input : اگر ضبط یا پخش شما خروجی RC نداشته باشد و فقط خروجی اسپیکر و باند داشته باشد ، در این صورت خروجی باند پخش به ورودی high input وصل می شود و به ورودی کانکتور RCA وصل نمی شود.
ولوم bass : ولوم بیس را تغییر می دهد.
ولوم treble : ولوم قدرت صدا در فرکانس های بالا را تغییر می دهد.
ترمینال output : در واقع بافر شده سیگنال ورودی است که به آمپلی فایر دیگر انتقال داده می شود. این خروجی در نزدیکی ورودی قرار دارد. برای اتصال آمپلی فایرهای دیگر به کار می رود.
کلید سه وضعیته LPF FULL HPF : برای وصل کردن به ساب از حالت LPF استفاده کنید. برای وصل کردن به انواع باند ، کامپوننت می توان هم از FULL RANGE و HPF استفاده کرد. برای اتصال به توییتر به HPF استفاده کنید.
توجه : خروجی آمپلی فایرها با افزایش توان یا افزایش صدا دارای دیستورشن یا اعوجاج می شوند. اعوجاج کمتر از یک درصد مطلوب است ، اما اکثر آمپلی فایرهای چینی در صورت داشتن توان بالا دارای اعوجاج های زیاد حدودی 10 درصد هستند.
سوال : برای یک ساب 500 وات موثر ، به آمپ با چه توانی مورد نیاز است ؟ به نظر باید آمپلی فایر مورد نظر حدود 1000 وات rms باشد. تا از آسیب به باند و آمپ جلوگیری کند.
هر گونه مشکل یا سوالی داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید .
لطفا صفحات ما را دنبال کنید .
ایکارلی
telegram : @ecarly_ir
instagram : @tamirat_ecarly
aparat : www.aparat.ir/ecarly
سلاممیخاستمطریقهوصلکردنسیموکابلrcسوالکنم.اولکلسیستممکهتازه۳هفتهخریدم
ضبط.کنوود105M_با۶خروجی
آمپleudeu1004که۴تا۱۰۰در۴اهم.هستوبریج۳۲۰تا.
ساب.کنوودMW3000با۳۰۰_rms
ویکجفتمیدرنج۶در۹.راک۸۰۰واتی.کهrmsرونصفحسابکنیمبهپایینبطورمثال.
ویکجفت{تیوتر}آلفاسونیک.سوپرنیست.؟
میخامبدونمدرستهایننصبم
کانال۱و۲میدرنجوتیوتربصورتسیمهاباهمدرهرکانالوسمتیعنیتیوترچپومیدچپسیمهابامدریکمثبتومنفیبصورتسیمخطداروسادههرکدومباهم-با-و+با+میدوتیوتروکانال۳و۴بصورتبریجبه سابمنفی۳مثبت۴.درمیخامبدونممشکلیهستدرایننصبیانهچونچندروزکهصدادرولمپایینازراستقطعووقتیولمبالامیبرموصلمیشهالبتهنههمیشهولیبیشتراوقاتازاول.اینطورنبود.وکلیدhpfروبهفیلترتغییرمیدموصلمیشهصدادوبارهوقتیدوبارهکلیدوبهحالتhpfبرگردونمدوبارهقطعمیشه.چندبارموصلموندولیدوبارهقطعمیشه
اینمشکلمنهیهکابلrcهمدوبارهعوضکردمهیچی.همونجورهست.؟؟؟؟؟؟
۹۳۵_۲۹۲_۴۷۹۴فقطآینهاینگاهکن…