تعمیر تخصصی آمپلی فایر

تعمیر تخصصی آمپلی فایر

در مجموعه ایکارلی تعمیرات تخصصی آمپلی فایر و پخش خودرو به صورت حرفه ای انجام می گردد، تمامی برندها از جمله پایونیر ، سونی ، مکسیدر ، کنوود ، JVL ، JBL ، بوستر و … تحت پوشش خدمات مجموعه می باشند. متاسفانه با توجه شرایط بازار قطعات الکترونیک ایران ، دسترسی به قطعات اصلی بسیار دشوار شده است که مجموعه ایکارلی با توجه به ضرورت های موضوع اقدام به واردات قطعات اصلی تعمیرات خود نموده است. استفاده از قطعات فیک و غیر ارجینال روی کیفیت صوت و پخش خودرو تاثیر مستقیم گذاشته و طول عمر سیستم صوتی را کاهش می دهد.

نوع خرابی ارتباط مستقیم با هزینه و مدت زمان تعمیرات دارد، بنابراین هزینه و زمان تعمیرات پس از بررسی کارشناس مشخص می گردد.

 

با توجه به وجود تجهیزات اندازه گیری دقیق، تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز در مجموعه انجام می گردد.

برای مشاوره و در خواست تعمیر ماژول خود میتوانید با تلفن 09302257077 تماس بگیرید و یا از لینک زیر برای ارتباط استفاده کنید. 

با توجه به اینکه تعمیرات سخت افزاری علاوه بر تسلط به علم الکترونیک ، نیازمند تجربه ، قطعات اصلی و تجهیزات سخت افزاری می باشد ، پیشنهاد می شود که خودتان به صورت شخصی آمپ را تعمیر نکنید ، و آن را به اشخاص متخصص در این حوزه بسپارید، با اینحال برای تکمیل اطلاعات شما انواع عیوب آمپلی فایر در اینجا آورده می شود تا ملزومات لازم را قبل از تعمیر آمپ در نظر بگیرید. سپس نیز انواع پیکربندیهای سیستم صوتی آورده می شود تا شما با انواع سیستم صوتی خودرو آشنا شوید.

 

تعمیرات تخصصی آمپلی فایر شامل موارد زیر می شود:

تعمیر پخش خودرو کنکورد پلاس،تعمیر ساند بار کنکورد ، تعمیر پخش DVD کنکورد ، تعمیر پخش تصویری خودرو کنکورد، تعمیر پخش خودرو بنز ، تعمیر پخش خودرو پورشه ، تعمیر پخش خودرو بی ام دبلیو BMW ، تعمیر پخش خودرو دنا ، تعمیر آمپلی فایر خودرو کنکورد + ، تعمیر پخش خانگی کنکورد پلاس ، تعمیر اسپیکر خودرو کنکورد، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر ضبط مارشال خودرو، تعمیر مانیتور خودرو ، تعمیر نویگیشن خوردو ، تعمیر اسپیکر اکتیو ، تعمیر ضبط خودرو ، ارتقا سیستم صوتی خودرو ، تعمیر ضبط و پخش خودرو پایونیر ، تعمیر ضبط و پخش خودرو سونی ، تعمیر پخش و ضبط خودرو مکسیدر، فلش دار کردن ضبط های قدیمی ، بلوتوث دار کردن پخش های قدیمی 

برای تعمیر تخصصی ضبط و پخش خودرو به این لینک مراجعه کنید .

 

مهم ترین قسمت در عیب یابی سیستم صوتی ماشین ، تفکیک ایرادات است، تشخیص اینکه ایراد سیستم از آمپلی فایر است یا اینکه سیم کشی مشکل دارد یا اینکه مشکل از خود خودرو است یا اینکه ایراد از پخش است ، مهم ترین قسمت ایرادیابی سیستم است. در ادامه مشکلات مختلف سیستم صوتی خودرو آورده می شود که کمک می کند تا یونیت مشکل دار سیستم خود را کشف کنید.

 

تعمیرات آمپلی فایر شامل موارد زیر می شود

 

آمپلی فایر روشن نمی شود

چراغ محافظت یا پروتکت روشن می شود

آمپلی فایر خروجی ندارد

صدای برش خورده

ساب ووفر ضربه یا پاپ می کند

ترقه، خش خش، نویز پس زمینه یا اعوجاج

صدایی شبیه ناله موتور

گرم شدن بیش از حد پخش خودرو

گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر

باس یا تریبل ناکافی

فیوز پراندن آمپ

قطع و وصل صدا موقع تغییر ولوم 

قطع و وصل صدا موقع عبور از دست انداز یا سرعت گیر

برش صدا مخصوصا در ساب

 

برای تعمیر پاور و مادر برد لیزر  به این لینک مراجعه کنید 

در اینجا ما به برخی از سوالات رایج عیب یابی آمپلی فایر خودرو پاسخ خواهیم داد تا به شما کمک کند تا صدای آمپلی فایر و استریو خود را دوباره عالی کنید! با اینحال برای بررسی دقیقتر آمپلی فایر و پخش خود ، با ما تماس بگیرید . 

آمپلی فایر روشن نمی شود

 

ولتاژ سیم های برق را بررسی کنید (زمانی که ماشین خاموش است باید حدود 12 ولت و در حالت روشن 14.4 باشد).

ولتاژ سیم روشن از راه دور(سیم ریموت) را بررسی کنید (حداقل باید 5 ولت باشد).

پیوستگی سیم زمین یا بدنه را بررسی کنید.

اگر همه چیز درست است، باید فیوزهای ورودی و فیوزهای آمپلی فایر را بررسی کنید. شما می توانید با تست بوق و تست ولتاژ با یک ولت متر وضعیت را بررسی کنید. اگر هر یک از فیوزها خراب بود، باید آن را جایگزین کنید.

اگر همه موارد فوق طبیعی به نظر می رسند، آمپ شما معیوب است و نیاز به تعویض دارد.

برای تعمیر استابلایزر به این لینک مراجعه کنید .

چراغ پروتکت روشن می شود

اگرچه همه آمپلی فایرها مجهز به آن نیستند، اما حالت حفاظتی ویژگی است که بسیاری از آمپهای خودرو مدل های جدید از آن برخوردارند. اساساً حالت محافظت یک ویژگی ایمنی داخلی است. اگر آمپ شما شروع به تجربه مشکلات خاصی کند، به طور خودکار خاموش می شود تا از آسیب به سخت افزار جلوگیری شود. متأسفانه، هنگامی که آمپ ها وارد حالت محافظت شوند، برخی تا زمانی که مشکل را برطرف نکنید، به هیچ وجه روشن نمی شوند.

در اینجا برخی از محتمل ترین دلایلی وجود دارد که آمپ شما ویژگی حالت محافظت را به طور خودکار فعال می کند:

  •  یک مشکل داخلی در مدار رخ داده است و یکی از تغذیه های مورد نیاز آمپ ساخته نمی شود.
  • یک بخشی از مدار آمپلی فایر دچار آسیب شده است و جریان کشی وجود دارد، برای جلوگیری از صدمه دیدن بیش از حد آمپ به حالت پروتکت می رود. 
  • آمپلی فایر به درستی نصب نشده بود.
  • سیم ها معیوب هستند یا شل شده اند.(مثلا سیم های باندها به بدنه برخورد کرده اند)
  • آمپ بیش از حد گرم شد.

 

آمپلی فایر را خاموش کنید. سیم های بلندگو را جدا کنید. سپس آمپلی فایر را روشن کنید.

اگر چراغ محافظ خاموش شد، ساب و بلندگوها را برای عیب یابی بررسی کنید. ممکن است یکی از سیم ها شل شده و شروع به لمس فلز بدنه کرده باشد که باعث شورت شدن بلندگو می شود.

همچنین باید واحد هدیونیت(پلیر ماشین) و کابل‌های RCA را بررسی کنید. اگر کابل های RCA به زمین اتصال و یا سوخته یا گیر کرده باشند، با مشکل مواجه خواهید شد. کابل های RCA اضافی را بردارید و با کابل های جدید آنها را از آمپلی فایر به منبع وصل کنید. اگر چراغ خاموش شد، مشکل از کابل های شما بود.

ممکن است لازم باشد آمپ را مجدداً نصب کنید و فضای خالی کافی در اطراف آن باقی بگذارید تا جریان هوا مناسب باشد. همچنین، مطمئن شوید که در یک مکان خنک است و مستقیماً زیر نور خورشید قرار نمی گیرد.

برای تعمیر کامپیوتر پاور مادر برد کارت گرافیک  به این لینک مراجعه کنید 

آمپلی فایر خروجی ندارد

با انجام مراحل بالا از روشن شدن آمپ مطمئن شوید. مجموعه جدیدی از RCA ها را وصل کنید. آنها را از منبع به آمپلی فایر وصل کنید. اگر این خروجی ایجاد می کند، کابل های RCA شما خراب هستند. یک بلندگوی خارجی به سیستم وصل کنید. اگر آن بلندگو صدا تولید می کند، شما با اسپیکر خود مشکل دارید. کراس اوورها و تنظیمات آمپلی فایر را بررسی کنید. باید اطمینان حاصل کنید که فیلتر زیر صوت و فیلتر پایین گذر تداخل ندارند. اگر آمپ شما دارای تنظیمات master و slave است، مطمئن شوید که آن را به عنوان یک Master تنظیم کرده اید، مگر اینکه به آمپ دیگری متصل باشد.

 

صدای برش خورده آمپ

برای اطمینان از کافی بودن آن برای ساب ووفر باید قدرت آمپلی فایر را بررسی کنید. اگر قدرت کافی تولید نکند، باعث ایجاد صدای قطع می شود. سیم های بلندگو را جدا کرده و به پخش صدا ادامه دهید. کابل های برق، زمین و RCA همچنان باید متصل باشند. اگر قطع نشد، یکی از بلندگوها اتصال کوتاه شده یا سیم شما سوخته است. اگر پس از قطع سیم بلندگو، مشکل آمپلی فایر ادامه داشت، باید اتصال زمین را بررسی کنید. ممکن است وقتی از یک دست انداز عبور کردید شل شده باشد. شاید بستن خازن چند فاراد به موازات باتری کمک کننده باشد.

برای  تعمیر به  این لینک مراجعه کنید 

ساب ووفر ضربه یا پاپ می کند

مطمئن شوید جعبه شما دارای مشخصات مناسب برای ساب ووفر است. سیم کشی ساب ووفر را از لحاظ امپدانس بررسی کنید(2 یا 4 یا 8 اهم) تا مطمئن شوید که درست است. اگر محفظه مانت هوابند نباشد، با نشت هوا از جعبه مواجه خواهید شد که صدا ایجاد می کند. توان های ساب و آمپلی فایر را بررسی کنید. اگر آمپلی فایر قدرت زیادی ارائه می کند، باید آن را دوباره پیکربندی کنید. بهره را از هدیونیت خود کم کنید و مطمئن شوید که همه اکولایزرها صفر هستند. سپس، تقویت بیس را تنظیم کنید و تنظیمات دیگر خود را بررسی کنید. اگر ساب ووفر به اندازه کافی قدرت دریافت نکند، با اعوجاج مواجه خواهید شد.

 

ترقه، خش خش، نویز پس زمینه یا اعوجاج

اگر سیم بلندگو یا کابل‌های RCA نزدیک کابل‌های زمین و کابل برق اجرا شوند، سیستم شما نویز خواهد داشت. (در خودرو سیم های بدنه و تغذیه از یک سمت خودرو و کابل RCA از سمت دیگر خودرو عبور داده می شود. ) سیم بلندگو را جدا کرده و تست کنید. اصلا نباید از بلندگوها چیزی بشنوید. اگر همچنان اعوجاج را می شنوید، سیم زمین را بررسی کرده و از تداوم اتصال اطمینان حاصل کنید. منبع(هدیونیت) را بررسی کنید. می تواند اعوجاج را بگیرد و به آمپ شما بفرستد.اگر هیچ کدام از اینها مشکل را حل نکرد، آمپ خود را برای تعمیر ارسال کنید.

برای  خدمات نرم افزاری دستگاه های ماینر به این لینک مراجعه کنید 

 شنیدن صدای ناله موتور

به طور معمول، این به دلیل اتصال بدنه است. زمین آمپلی فایر را چک کنید. شما باید آن را به قطب منفی باتری خود متصل کنید هرچه سیم زمین کوتاه تر باشد بهتر است. از یک زمین شاسی تمیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که هیچ رنگی وجود ندارد. RCA ها را همراه با برق یا سیم زمین سیم کشی نکنید. گرم شدن بیش از حد پخش یا هدیونیت فن هدیونیت را بررسی کنید تا مسدود نباشد.  بررسی کنید که سیم ها به بدنه اتصال نکرده باشند. همچنین ممکن است دو سیم با یکدیگر در تماس باشند. امپدانس بلندگوها را بررسی کنید. با مولتی متر اهم آنها را بررسی کنید .  زمین یا بدنه را با ولت متر خود چک کنید. مطمئن شوید که اتصال تمیزی دارد و تماس برقرار می کند. اگر هیچ یک از اینها مقصر نیستند، احتمالاً عیب یابی آمپلی فایر خودروی شما نشان می دهد که یونیت اصلی معیوب است.

 

 گرم شدن بیش از حد آمپ

جریان هوا به آمپلی فایر را بررسی کنید. سیم کشی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که ساب ووفرها و بلندگوها دارای امپدانس معقولی باشند، در غیر اینصورت آمپلی فایر پایدار نخواهد بود.  در حین کار آمپلی فایر ولتاژ آمپلی فایر را چک کنید. اگر کمتر از 12 ولت باشد، شما تغذیه کافی ندارید، که باعث می شود آمپلی فایر در شرایط سختتری کار کند.  زمین را با ولت متر خود چک کنید. مطمئن شوید که اتصال تمیزی دارد و تماس برقرار است. توان RMS و مقاومت داخلی باندها باید با آمپلی سازگار باشد، اگر بیش از حد توان آمپ از آن توان کشیده شود ، قطعا به آمپ فشار وارد می شود. اگر خروجی آمپ مثلا 4 اهم می باشد، باندهای شما نیز باید 4 اهم باشد، چیدمان سری یا موازی باندها معادل 4 اهم باشد. در ضمن برای آمپ ها حتما توان RMS را در نظر داشته باشید نه توان ماکزیمم، توان ماکزیمم برای حالت لحظه ای است نا به صورت مداوم .

اگر هیچ کدام از اینها مقصر نیستند، احتمالاً آمپ معیوب است.

 

بیس یا تریبل ناکافی

این مشکل معمولاً به دلیل تنظیمات بد اکولایزر است. با این حال، ممکن است به دلیل قرارگیری ضعیف بلندگو یا صدای بیش از حد موسیقی باشد. همیشه این احتمال وجود دارد که سیم یا اتصال شل یا معیوب باشد که باعث ایجاد مشکل شده است.به نظر تنها کاری که برای افزایش باس (یا تریبل) خود باید انجام دهید این است که تنظیمات اکولایزر خود را تنظیم کنید. به تنظیمات آمپ و دستگاه منبع صوتی خود نگاه کنید. هر دوی آنها را تا زمانی که صدایی را که می خواهید به شما بدهند، دستکاری کنید. این ساده ترین راه حل است.با این حال، اگر تنظیمات اکولایزر مشکلی ندارند، آمپ، بلندگوها یا ساب ووفرهای خود را به مکان‌های جدید منتقل کنید. گاهی اوقات، تجهیزات ما در جایی که باید برای عملکرد صوتی بهینه باشد، نیست و تنظیم مجدد آن کمک خواهد کرد.اگر هیچ یک از این موارد کمکی نکرد، اتصالات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی شل شده یا آسیب دیده است. اگر چنین است، آن را سفت کنید، تعمیر کنید یا تعویض کنید.

 

 آمپ فیوز می سوزاند

آمپ هایی که به طور مداوم فیوز را می سوزاند. اگر این اتفاق همچنان برای شما رخ می دهد، سه دلیل رایج وجود دارد:از فیوزهای اشتباه استفاده می کنید.سیم زمین شما مشکل دارد.چیزی باعث داغ شدن بیش از حد آمپ شما شده است.اول از همه فیوزهای خود را چک کنید. مطمئن شوید که اندازه آنها درست است. اگر نه، آنها به سوختن ادامه خواهند داد. دفترچه راهنمای شما باید به شما بگوید که به چه نوع فیوزهایی نیاز دارید. مطمئن شوید که آن فیوزهای خاص را درست گذاشته اید. اگر سیم زمین بد مقصر است، آن را تعویض کنید یا اتصالات خود را سفت کنید. حتما سیم برق خود را نیز چک کنید. این گرمای اضافی می تواند منجر به سوختن فیوز شود.سایر مواردی که باعث گرم شدن بیش از حد آمپ می شوند، مانند قرارگیری نامناسب، محدودیت جریان هوا، یا تنظیمات باس بسیار بالا نیز می توانند باعث سوختن فیوزها شوند. بنابراین، ابتدا باید علت گرم شدن بیش از حد آمپ را بررسی کنید. سپس، می توانید اقداماتی را برای اصلاح وضعیت انجام دهید.

• نصب مجدد آمپ در محل خنک تر

• نصب مجدد آن برای ایجاد جریان هوای بهتر

• تنظیم اکولایزر با فشار کمتر به آمپ

• تعویض سیم تغذیه برق

وقتی مشکل گرما حل شد، مشکل فیوز باید خودش حل شود.   این راهنمای عیب یابی اولیه آمپلی فایر خودرو فقط اصول اولیه است. صدها دلیل وجود دارد که ممکن است با سیستم استریو ماشین خود دچار مشکل شوید. اگر هیچ یک از این راه حل ها به شما کمک نکرد، توصیه می کنیم به متخصص آمپلی فایر مراجعه نمایید.

 

 

کلیدها ، ولوم ها و ترمینال های آمپلی فایر :

ترمینال high input : اگر ضبط یا پخش شما خروجی RC نداشته باشد و فقط خروجی اسپیکر و باند داشته باشد ، در این صورت خروجی باند پخش به ورودی high input وصل می شود و به ورودی کانکتور RCA وصل نمی شود.

ولوم bass : ولوم بیس را تغییر می دهد.

ولوم treble : ولوم قدرت صدا در فرکانس های بالا را تغییر می دهد.

ترمینال output : در واقع بافر شده سیگنال ورودی است که به آمپلی فایر دیگر انتقال داده می شود. این خروجی در نزدیکی ورودی قرار دارد. برای اتصال آمپلی فایرهای دیگر به کار می رود.

کلید سه وضعیته LPF FULL HPF : برای وصل کردن به ساب از حالت LPF استفاده کنید. برای وصل کردن به انواع باند ، کامپوننت می توان هم از FULL RANGE و HPF استفاده کرد. برای اتصال به توییتر به HPF استفاده کنید.

 

 

توجه : خروجی آمپلی فایرها با افزایش توان یا افزایش صدا دارای دیستورشن یا اعوجاج می شوند. اعوجاج کمتر از یک درصد مطلوب است ، اما اکثر آمپلی فایرهای چینی در صورت داشتن توان بالا دارای اعوجاج های زیاد حدودی 10 درصد هستند.

 

 

پیکربندی سیستم های صوتی

 

در اینجا تا حد امکان پیکربندی های مختلف سیستم را پوشش می دهیم

برای بررسی کامل موضوع از سورس اصلی به این لینک مراجعه نمایید. 

 

 

این چند شکل اول به شما این امکان را می‌دهد که نگاهی واضح به تمام اتصالات دستگاه‌ها داشته باشید که بعداً در این صفحه ارائه می‌شوند. این اجزا در نمودارهای بعدی بسیار کوچکتر خواهند بود.

 

هدیونیت و تمام اتصالات آن

برای خدمات نرم افزاری دستگاه های ماینر به این لینک مراجعه کنید 

کراس اوور الکترونیکی

 

اسپیکرها :

اسپیکر سبزرنگ نماد ووفر است و برای فرکانس پایین است و اسپیکر آبی رنگ به عنوان توییتر یا میدرنج است و برای فرکانس های متوسط و بالا استفاده می شود.

برای  معرفی فریمور به این لینک مراجعه کنید .

 

آمپلی فایر:

 

 

دراینجا طرح های مختلف آورده می شود .

سیستم بیسیک

هد یونیت، 1 آمپلی فایر و 4 بلندگو

هد یونیت، 1 آمپلی فایر و 4 بلندگو (همه روی آمپلی فایر)

هد یونیت، 1 آمپلی فایر و 4 بلندگو (2 ساب روی آمپلی فایر)

هد یونیت، 2 آمپلی فایر و 4 بلندگو (2 ساب روی یک آمپلی فایر)

هد یونیت، کراس اوور خارجی، 2 آمپلی فایر و 4 بلندگو

هد یونیت، کراس اوور خارجی، 3 آمپلی فایر و 4 بلندگو

شروع بخش تقویت کننده 4 کانال

اصول تقویت کننده 4 کانال

سیستم پایه با تقویت کننده 4 کانال

سیستم تقویت کننده 4 کانال با ورودی 4 کانال

آمپلی فایر 4 کانال با کانال های پشت پل

تقویت کننده 4 کانال با هر دو کانال جلو و عقب پل

آمپ 4 کانال در بلندگوهای جلو، آمپر 2 کانال در ساب

 

 

برای تعمیر کنترل برد  به این لینک مراجعه کنید 

انواع سیستم ها.

سیستم بیسیک :

این شامل یک هد یونیت (HU) و 2 جفت بلندگو است که توسط تقویت کننده داخلی یونیت هدایت می شوند. می بینید که ترمینال باتری هدیونیت با یک فیوز خطی به منبع برق ثابت (باتری) متصل است. سیم لوازم جانبی هدیونیت به یک منبع تغذیه متصل است که تنها زمانی برق دارد که سوئیچ خودرو در موقعیت «روشن» یا «ACC» باشد. اتصالات باتری و لوازم جانبی در نمودارهای زیر نشان داده نمی شود، اما برای همه سیستم ها یکسان خواهد بود. خطوط به بلندگوها اشاره می کنند اما اتصال دقیق نشان داده نمی شود. سیم های بلندگوی رنگی هدیونیت قرار است به ترمینال بلندگوی مثبت بلندگو متصل شوند. سیم بلندگو سیاه یا تیره تر به ترمینال بلندگوی منفی وصل می شود. البته، این فقط یک نوع نمودار عمومی است و باید از نمودار سیم کشی ارائه شده به همراه هدیونیت استفاده کنید.

 

 

هد یونیت، 1 آمپلی فایر و 4 بلندگو

 

استفاده از تقویت کننده داخلی هدیونیت(به عنوان مثال پلیر داخلی خودرو) و تقویت کننده خارجی:

در این نمودار می بینید که اسپیکرهای جلو از آمپلی فایر داخلی هدیونیت هدایت می شوند و یک جفت بلندگوی عقب با تقویت کننده خارجی تغذیه می شوند. این نوع سیستم شانس بسیار کمی برای صدای خوب دارد. اگر از آمپلی‌فایر استفاده می‌شود، زیرا حجم بیشتری مورد نظر است و بلندگوهای جلو و عقب تقریباً از نظر کارایی معادل هستند، احتمالاً تقویت‌کننده بلندگوی جلو قبل از اینکه آمپلی‌فایر خارجی به قطع شدن برسد، در حالت قطع قرار می‌گیرد. اگر فیدر هدیونیت به سمت بلندگوهای عقب (تقویت شده) چرخانده شود، ممکن است کیفیت صدای بهتری داشته باشید (یا حداقل برش کمتری از آمپلی فایر داخلی داشته باشید) اما تصویر از قسمت عقب خودرو خواهد بود که به طور کلی نامطلوب است. بسیاری از مردم توییت‌ها را از تقویت‌کننده داخلی اجرا می‌کنند، اما این نیز به طور کلی منجر به کیفیت صدای کمتر از حد مطلوب می‌شود. نه به این دلیل که تقویت کننده داخلی از کیفیت پایینی برخوردار است، بلکه به این دلیل که اگر خروجی توییترها با بلندگوهایی که توسط آمپلی فایر خارجی هدایت می شوند، هماهنگی داشته باشد، قطع می شود.

 

برای نحوه ارتباط سریال با کنترل برد  به این لینک مراجعه کنید .

هد یونیت، 1 آمپلی فایر و 4 بلندگو (همه روی آمپلی فایر)

 

 

از آنجایی که اکثر آمپلی‌فایرها قادر به درایو 2 جفت بلندگو هستند، قویاً توصیه می شود تمام بلندگوها را از آمپلی‌فایر خارجی استفاده کنید. (مثل این)

 

 

هد یونیت، 1 آمپلی فایر و 4 بلندگو (2 ساب روی آمپلی فایر)

 

 

این سیستم نسبت به سیستمی که دارای آمپلی فایری بود که بلندگوهای دور کامل عقب را هدایت می‌کرد، شانس بیشتری برای صدای خوب دارد. اگر آمپلی فایر دارای یک کراس اوور داخلی است، باید کراس اوور را برای پایین گذر و احتمالاً در حدود 90 یا 100 هرتز (در صورت وجود انتخاب) تنظیم کنید. شما هنوز نمی‌توانید SPL بسیار بالایی را قبل از اینکه بخش داخلی هدیونیت به سمت بریده شدن سوق داده شود، دریافت کنید، اما اگر فقط باید اکتاو پایین یا بیشتر از طیف صوتی را انتخاب کنید، ممکن است این کار خوب باشد.

برای  رنج دمایی مجاز ماینر ها به این لینک مراجعه کنید.

توجه: سیم آنتن از راه دور/برق در نمودارهای زیر نشان داده نمی شود، اما بدیهی است که باید آن را در یک نصب واقعی وصل کنید.

 

 

هد یونیت، 2 آمپلی فایر و 4 بلندگو (2 ساب روی یک آمپلی فایر)

 

این نمودار نشان می دهد که اگر آمپلی فایرها دارای کراس اوور داخلی بودند، چگونه 2 آمپلی فایر را به هم وصل می کنید. می توانید کراس اوور تقویت کننده بالایی را روی High Pass و کراس اوور تقویت کننده پایین را روی low pass قرار دهید. می‌توانید سطوح هر تقویت‌کننده را با استفاده از کنترل فیدر هدیونیت یا با کنترل‌های بهره روی تقویت‌کننده‌های جداگانه تنظیم کنید.

 

 

هد یونیت، کراس اوور خارجی، 2 آمپلی فایر و 4 بلندگو

 

 

در این نمودار، ما از یک کراس اوور خارجی استفاده می کنیم. برای کنترل سطوح بین بلندگوهای جلو/فرکانس بالا و ساب ووفرها به طوری که صدای سیستم “متعادل” باشد (نه زیاد یا خیلی کم)، می توانید سطوح را روی کراس اوور تنظیم کنید یا از تقویت کننده ها استفاده کنید. به طور کلی، اما نه همیشه، استفاده از کنترل های سطح کراس اوور آسان تر است. در این پیکربندی، از آنجایی که ما از یک مجموعه کابل RCA استفاده می‌کنیم، هیچ کنترلی روی سطوح هر تقویت‌کننده از یونیت اصلی نخواهید داشت. برخی از کراس اوورها دارای یک ورودی سوم هستند که به شما امکان می دهد مجموعه دیگری از خروجی های RCA (از یونیت اصلی) را به کراس اوور (به جک ورودی ساب ووفر) متصل کنید. این به شما امکان می دهد از فیدر برای تنظیم سطوح بین تقویت کننده ها استفاده کنید.

 

برای نحوه دریافت کرنل لاگ و تبدیل به فایلمتنی به این لینک مراجعه کنید .

هد یونیت، کراس اوور خارجی، 3 آمپلی فایر و 4 بلندگو

 

در این نمودار می بینیم که یک آمپلی فایر مجزا برای بلندگوهای جلو، عقب و فرکانس پایین داریم. ما از هر دو مجموعه خروجی RCA از هدیونیت استفاده می کنیم. کابل های پچ RCA به ورودی های جلو و عقب کراس اوور می روند. خروجی های جلوی کراس اوور به آمپلی فایری می رود که بلندگوهای جلو را به حرکت در می آورد. خروجی های عقب به آمپلی فایر می روند که بلندگوها را در عرشه عقب به حرکت در می آورد. خروجی ساب ووفر کراس اوور به آمپلی فایر ساب ووفر می رود. در اکثر کراس اوورها، فیدر همچنان از طریق کراس اوور کار می کند که به شما امکان می دهد سطح بلندگوهای جلو و عقب را از هد یونیت متعادل کنید. بسیاری از کراس اوورها فرکانس‌های پایین سیگنال‌های ورودی جلو و عقب را با هم ترکیب می‌کنند و هر دوی آنها را به بخش ساب ووفر کراس اوور می‌فرستند. این باعث می شود که شما بدون توجه به موقعیت فیدر، خروجی فرکانس پایینی داشته باشید.

 

 

تقویت کننده های چند کاناله

آمپلی فایرهای چند کاناله در اصل همان تقویت کننده های استریو هستند به جز این که بیش از 2 کانال دارند.

 

 

آمپلی فایر 4 کانالی:

مبانی:

همانطور که در تقویت کننده 4 کانال زیر مشاهده می کنید، 4 جک ورودی و 4 مجموعه (ترمینال +&-) ترمینال های خروجی بلندگوی مربوطه وجود دارد.

همچنین یک انتخابگر ورودی وجود دارد که به شما امکان می دهد تنها از 2 ورودی برای درایو هر 4 کانال بدون نیاز به استفاده از هر 4 جک ورودی استفاده کنید. هنگامی که سوئیچ در موقعیت ورودی 2 کانال قرار دارد، فقط 2 ورودی (1 ورودی سمت راست و 1 سمت چپ) برای راه اندازی همه کانال ها مورد نیاز است. هنگامی که سوئیچ در موقعیت 4 کانال است، هر 4 کانال باید به طور جداگانه و مستقل از یکدیگر هدایت شوند.

همچنین می توانید ببینید که 2 سوئیچ انتخابگر متقاطع وجود دارد. آن‌ها به هر دو کانال (جلو یا عقب) اجازه می‌دهند یا یک سیگنال با برد کامل (که کل سیگنال ورودی را به بخش تقویت‌کننده ارسال می‌کند)، یک سیگنال بالا گذر (فرکانس‌های پایین را مسدود می‌کند) یا یک سیگنال پایین‌گذر که مسدود می‌شوند را پخش کنند. از فرکانس‌های بالا خارج می‌شود، اما به باس اجازه پخش می‌دهد. اکنون اینها ساده ترین کراس اوورهای ساخته شده هستند. آنها به شما اجازه نمی دهند نقطه یا شیب متقاطع را انتخاب کنید. برخی از تقویت‌کننده‌ها به شما امکان تنظیم کامل همه پارامترها را می‌دهند، اما برای این مثال، من فقط این نوع را نشان دادم (بخوانید: من خیلی تنبل بودم که چیز جالب‌تری را ترسیم کنم). روی این آمپلی فایر 2 کانال جلو روی High Pass تنظیم شده است. کانال های عقب روی پایین گذر و سوئیچ انتخابگر ورودی روی 4 کانال تنظیم شده است که به این معنی است که هر 4 کانال باید به صورت جداگانه هدایت شوند (هر 4 جک ورودی باید استفاده شود).

برای دلیل خراب شدن دستگاه ماینر  به این لینک مراجعه کنید.

 

 

سیستم پایه با تقویت کننده 4 کانال

در این نمودار می بینید که یک مجموعه از جک های پیش خروجی از هد یونیت به ورودی های جلوی آمپلی فایر متصل شده اند. برای اینکه هر 4 کانال هدایت شوند، انتخابگر ورودی روی 2 کانال تنظیم شده است. کراس اوور کانال جلو روی پاس بالا تنظیم شده است. از کانال های جلویی برای هدایت یک جفت کواکسیال استفاده می شود. کراس اوور کانال عقب روی پایین گذر تنظیم شده است و کانال های عقب برای راندن یک جفت ساب استفاده می شود. در این نوع سیستم، سطوح خروجی نسبی باید با کنترل های بهره روی تقویت کننده تنظیم شوند.

سیستم پایه:

در این نمودار می بینید که یک مجموعه از جک های پیش خروجی از هد یونیت به ورودی های جلوی آمپلی فایر متصل شده اند. برای اینکه هر 4 کانال هدایت شوند، انتخابگر ورودی روی 2 کانال تنظیم شده است. کراس اوور کانال جلو روی پاس بالا تنظیم شده است. از کانال های جلویی برای هدایت یک جفت کواکسیال استفاده می شود. کراس اوور کانال عقب روی پایین گذر تنظیم شده است و کانال های عقب برای راندن یک جفت ساب استفاده می شود. در این نوع سیستم، سطوح خروجی نسبی باید با کنترل های بهره روی تقویت کننده تنظیم شوند.

 

 

برای تعمیر ماینر t2t به این لینک مراجعه کنید.

سیستم تقویت کننده 4 کانال با ورودی 4 کانال

ورودی 4 کانال:

در این نمودار، هر 4 کانال ورودی تقویت کننده به طور مستقل هدایت می شوند. انتخابگر ورودی روی 4 کانال تنظیم شده است. همه چیز مانند نمودار قبلی است. این تنظیم کمی بهتر از نمودار قبلی خواهد بود زیرا می‌توانید سطوح نسبی بلندگوهای کواکسیال و ساب را با استفاده از کنترل فیدر روی یونیت هد تنظیم کنید.

 

برای فلان به این لینک مراجعه کنید

آمپلی فایر 4 کانال با کانال های پشت بریج شده

 

کانال های عقب پل شده:

در شکل پایین کانال های عقب را به صورت پل شده نشان می دهد. هنگام پل زدن یک آمپلی فایر، باید مطمئن شوید که امپدانس کلی بلندگوها برای تقویت کننده ای که استفاده می کنید خیلی کم نباشد. اگر در مورد امپدانس بارهای بلندگوی متعدد گیج شده‌اید، این پیوند یا این پیوند را بخوانید.

 

 

تقویت کننده 4 کانال با هر دو کانال جلو و عقب بریج شده

 

هر دو کانال جلو و عقب پل شده اند:

در شکل پایین مشاهده می شود که چگونه می توانید از تقویت کننده با پل زدن کانال های جلو و عقب استفاده کنید. می بینید که کانال های خروجی پری آمپ عقب هد یونیت به آمپلی فایر 4 کاناله و سلکتور ورودی روی 2 کانال و هر دو کراس اوور روی گذر پایین تنظیم شده اند. خروجی های جلوی هد یونیت به آمپلی فایر(دارای کراس اور) جداگانه ای متصل می شوند که برای راه اندازی بلندگوهای جلو/فرکانس بالا استفاده می شود. سطوح خروجی نسبی بلندگوهای فرکانس بالا و پایین دوباره از طریق کنترل فیدر یونیت سر قابل تنظیم است.

 

 

آمپ 4 کانال در بلندگوهای جلو، آمپ 2 کانال در ساب

 

 

آمپ 4 کانال در بلندگوهای جلو آمپ 2 کانال در زیر:

این نمودار نشان می دهد که چگونه می توانید از آمپلی فایر 4 کانال در بلندگوهای فرکانس بالا و تقویت کننده دوم در ساب استفاده کنید. به تنظیمات متقاطع روی هر یک از آمپلی فایرها توجه کنید.

ممممم

برای تعمیر پاور تجهیزات پزشکی به این لینک مراجعه کنید .

 

هر گونه مشکل یا سوالی داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید .
لطفا صفحات ما را دنبال کنید .

ایکارلی
telegram : @ecarly_ir

instagram : @ecarly_ir
aparat : www.aparat.ir/ecarly

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *