تعمیر مودم و روتر

دلایل عدم اتصال مودم به اینترنت

ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا نمی توانید به اینترنت وصل شوید، اما در اینجا برخی از مشکلات رایج مربوط به مودم وجود دارد:

  • اتصالات برق یا هم محور شل شده است
  • اتصالات کابل اترنت آسیب دیده است
  • ارتباط نادرست با روتر
  • گرم شدن بیش از حد
  • سیستم عامل یا تجهیزات قدیمی

قبل از شروع عیب یابی مودم، سعی کنید از طریق دستگاه دیگری به شبکه Wi-Fi خود متصل شوید. اگر می توانید، پس مشکل از دستگاه شماست. اگر اصلاً نمی توانید به شبکه وای فای خود وصل شوید، احتمالاً مشکل از روتر شما است نه مودم شما. در چنین مواردی، تمرکز شما باید روی تعمیر شبکه Wi-Fi خود باشد.

اگر می توانید به شبکه خود متصل شوید، اما هنوز به اینترنت دسترسی ندارید، احتمالاً مشکلی در مودم شما وجود دارد.

در صورت نیاز به تعمیر مودم خود با کارشناسان ما تماس بگیرید

 

تعمیر مودم

نحوه تعمیر مودمی که به اینترنت وصل نمی شود؟

این گام ها را به ترتیب امتحان کنید، در طول مسیر بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه قبل از رفتن به مرحله بعدی.

1. چراغ های مودم خود را بررسی کنید. چراغ های کنار مودم می تواند به شما بگوید که آیا مودم شما به روتر و اینترنت متصل است یا خیر. اگر هیچ یک از چراغ های مودم شما روشن نیست، مودم شما روشن نیست، بنابراین باید کابل برق را بررسی کنید.

 

2.منبع تغذیه و کابل های کواکس را بررسی کنید. تمام کابل های مودم خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصالات شل یا فرسوده وجود ندارد. اگر هنگام جابجایی کابل برق، چراغ‌های روی مودم سوسو می‌زند، احتمالاً زمان خرید آداپتور برق جدید فرا رسیده است. به همین ترتیب، اگر پین اتصال کابل کواکس (کابل بزرگ و گردی که به دیوار متصل می شود) خم شده است، باید آن را تعویض کنید. اگر مولتی متر دارید خروجی آداپتور را تست کنید که ولتاژ نوشته شده روی آداپتور را داشته باشد.

 

3.روتر و مودم خود را مجددا راه اندازی کنید. ریبوت کردن دستگاه می تواند مشکلات فنی موقتی را که به طور اجتناب ناپذیری هر از گاهی اتفاق می افتد، برطرف کند. اگر قصد راه اندازی مجدد مودم را دارید، باید روتر را نیز راه اندازی مجدد کنید.

راه اندازی مجدد با تنظیم مجدد متفاوت است. راه اندازی مجدد فقط مودم را خاموش می کند و دوباره روشن می کند.

برای تعمیر تخصصی ضبط و پخش خودرو  به این لینک مراجعه کنید

4.کابل های اترنت خود را بررسی کنید. یک کابل اترنت مودم و روتر شما را به هم متصل می کند. اگر یدکی دارید، آنها را تعویض کنید تا مطمئن شوید که مشکلی در اتصال فیزیکی وجود ندارد.

 

5.تمام دستگاه های متصل را جدا کنید. اگر دستگاه‌های زیادی به شبکه خود متصل هستید (دستگاه‌های خانگی هوشمند، چندین رایانه و غیره)، ممکن است مودم شما اشباع شده باشد. اتصال همه دستگاه ها را قطع کنید، مودم را مجددا راه اندازی کنید، سپس دستگاه های خود را دوباره وصل کنید. اگر اینترنت شروع به کار کرد اما در نقطه خاصی متوقف شد، ممکن است مودم نرمال باشد، بنابراین باید با ISP خود در مورد ارتقا صحبت کنید.

 

6.کامپیوتر خود را به مودم خود وصل کنید. اگر رایانه شخصی شما دارای پورت اترنت است، می توانید مستقیماً آن را به مودم متصل کنید. اگر می توانید از اینترنت استفاده کنید، پس مودم مشکلی ندارد و مشکل از دستگاه یا روتر شماست.

 

 

7. مودم خود را خنک نگه دارید. اگر مودم شما به ریست شدن ادامه می دهد، ممکن است بیش از حد گرم شود. آن را در فاصله 6 اینچی از دستگاه های دیگر قرار دهید و مطمئن شوید که دریچه های هوا از گرد و غبار پاک باشند. آن را در نزدیکی بخاری یا در محیط مرطوب قرار ندهید.

برای تعمیر تخصصی امپلی فایر به این لینک مراجعه کنید .

8. سیستم عامل مودم و روتر خود را به روز کنید. ISP شما معمولاً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای مودم شما انجام می‌دهد، اما اگر از ترکیب روتر-مودم استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی‌های میان‌افزار روتر را بررسی کنید تا مطمئن شوید آخرین وصله‌های امنیتی و رفع اشکال را دارید.

 

9. کانال وای فای را تغییر دهید. اگر یک واحد ترکیبی روتر/مودم دارید، ممکن است دستگاه های زیادی را به یک کانال Wi-Fi اختصاص دهد. در صورت امکان، دستگاه های خود را به صورت دستی بین دو کانال تقسیم کنید و بهترین کانال بی سیم را برای هر دستگاه انتخاب کنید (همه دستگاه ها نمی توانند به 5 گیگاهرتز متصل شوند).

 

10. روتر/مودم خود را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانید. به دنبال سوراخ کوچکی در قسمت زیرین مودم خود بگردید و از یک گیره یا سوزن مانندی برای فشار دادن دکمه کوچک ریست داخل آن استفاده کنید.(چند ثانیه این دکمه را نگه دارید) بازگرداندن روتر به پیش‌فرض‌های کارخانه، مشکلات مربوط به تنظیمات روتر شما را برطرف می‌کند، اما همچنین تمام رمزهای عبور، تنظیمات DNS سفارشی و فایروال‌هایی را که پیکربندی کرده‌اید حذف می‌کند.

 

11. با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود (ISP) تماس بگیرید. ISP شما می‌تواند به شما بگوید که آیا در منطقه شما قطعی وجود دارد یا خیر و مشکلات را بررسی کند. اگر آنها نتوانند مشکل را حل کنند، می توانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند.

برای نعمیر استابلایزر به این لینک مراجعه کنید .

12.یک مودم جدید بخرید ، ممکن است مودمی که استفاده می‌کنید آخرین استانداردهای بی‌سیم را پشتیبانی نکند. یا، می‌توانید دستگاه‌های بیشتری نسبت به توانایی مودمتان متصل داشته باشید.

 

 

اگر با انجام اقدامات ذکر شده در بالا ، مودمتان درست نشد ، با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

سوالات متداول تفاوت بین روتر و مودم چیست؟یک مودم برای دسترسی مستقیم به اینترنت استفاده می شود. یک روتر برای اتصال چندین دستگاه به یک شبکه Wi-Fi استفاده می شود. برخلاف مودم، روتر نمی تواند مستقیماً به اینترنت متصل شود.

 

چراغ های روی مودم من به چه معناست؟چراغ های روی مودم شما بسته به مدل مورد استفاده یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما می تواند معانی مختلفی داشته باشد. اما، به طور کلی، رنگ سبز می تواند به معنای اتصال فعال اینترنت باشد. آبی می تواند به معنای به روز رسانی سیستم عامل در حال انجام باشد. نارنجی می تواند به این معنی باشد که مودم شما در حال برقراری ارتباط است. قرمز می تواند به این معنی باشد که دستگاه شما بیش از حد گرم می شود یا اتصالی وجود ندارد. رنگ سفید می تواند به این معنی باشد که دستگاه شما روشن است یا در حال جفت شدن با دستگاه دیگری است.

چگونه می توانم به تنظیمات مودم دسترسی پیدا کنم؟آدرس IP پیش فرض مودم خود را پیدا کنید و در یک مرورگر وب به آن بروید.(در اکثر مودم ها وب سرور برای تنظیمات دستگاه 192.168.1.1 می باشد و یوزر و پسورد admin جواب می دهد. ) اگر قبلاً هرگز به تنظیمات مودم خود دسترسی نداشته‌اید، بسته به سازنده دستگاه، یک نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض وجود دارد که می‌توانید برای ورود به سیستم از آن استفاده کنید.

 

تعمیر مودم :

تعمیر مودم همانند باقی قطعات سخت افزاری نیاز به مهارت و تجربه دارد، برای تعمیر مودم خود با کارشناسان ما تماس بگیرید (در لینک زیر کلیک کنید.) اگر تجربه یا تخصصی در این زمینه ندارید ، دستکاری کردن مودم می تواند هزینه اضافی به شما متحمل کند. مودم های تعمیر شده در مجموعه ایکارلی دارای یک ماه گارانتی است.

تماس با کارشناسان تعمیرات

یا تماس با شماره 09302257077

 

مودم های موجود در بازار ایران

1- هواوی

2. دی لینک

3. تی پی لینک

4- یوتل

5- زایکسل

6- دل

7- ایسوس

8- ….

برای تعمیر کامپیوتر پاور مادر برد گرافیک  به این لینک مراجعه کنید.

آیا مودم صد در صد قابل تعمیر است ؟

مودم تا جایی قابل تعمیر است که علاوه بر موجود بودن قطعه خراب در بازار ، صرفه تعمیر داشته باشد. بعضی قطعات مودم ها متاسفانه در بازار قطعات الکترونیک ایران موجود نیست، بنابراین مودم مورد نظر قابل تعمیر نیست. این مورد در مورد 20 درصد مودم ها صدق می کند و تقریبا 80 درصد مودم ها قابل تعمیر هستند. گلوگاه تعمیرات دسترسی به قطعه سالم در سریع ترین زمان است. عدم دسترسی به قطعه الکترونیکی مورد نظر باعث به طول کشیدن تعمیرات می شود.

 

تعمیر مودم ADSL , VDSL

تعمیر مودم LTE , TD LTE

تعمیر مودم وایمکس

تعمیر مودم D LINK

تعمیر مودم TP LINK

تعمیر مودم سیسکو

تعمیر مودم ایسوس

تعمیر مودم زایکسل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *